Що таке SEO-копірайтінг. Як правильно писати
SEO копірайтінг — це написання статей або текстів з метою просування сайту в пошукових системах. Є складовою частиною цілого комплексу SEO-заходів. Існують чіткі правила написання SEO текстів, що дозволяють досягти ефективності в SEO-просуванні.
Підказки для тих, хто хоче просувати свій бізнес в інтернеті і наповнювати контентом свій сайт.
SEO-копірайтинг — це вигадка маркетологів, щоб заробити на вас грошей, чи реальна необхідність для просування вашого товару чи послуг в сучасних умовах?
Оптимізувати свій власний сайт — це не разова робота. Це цілий проект, що потребує професійних знань, розтягнутий в часі. Процесу оптимізації слід приділяти час постійно, інакше він не дасть результатів у довгостроковій перспективі. Зупинимось більш детально тільки на написанні SEO-текстів, не згадуючи про решту SEO-заходів, бо це окрема глибока тема.
Місце копірайтінгу в загальній системі SEO-оптимізації
SEO-копірайт — це лише частина з цілого комплексу заходів, що разом називаються пошуковою (або SEO) оптимізацією. По суті, це написання певним чином структурованих тестів, що адаптовані під пошукові системи.
Теги title і description, заголовки, ключові слова і фрази — та частина SEO-тексту, що прописується головним чином для ранжування пошуковими системами. Але, з іншого боку, здебільшого саме за Title і Description користувач приймає рішення — перейти за посиланням на конкретну сторінку чи пропустити її та продовжити пошук.
Зміст самої статті більше націлений на користувача і повинен або його інформувати, або продавати йому товар/послугу. В ідеалі — і те, і друге разом. Але ж і для пошукового робота контент сторінки не менш важливий, а ключові слова та фрази мають бути правильно розподілені по тексту в певному “дозуванні”.
Як написати хорошу SEO-статтю самостійно: кілька головних правил.
- Скласти технічне завдання, що визначає: тему тексту; головні та другорядні ключові слова/фрази; розмір тексту.
- Правильно структурувати текст. Грамотне складання тегів, метатегів, розділення тексту на абзаци, заголовки Н1, Н2. Тут всі деталі важливі, в тому числі довжина абзаців, заголовків, тегів, кількість ключових слів на певний обсяг тексту і їх розподілення.
- Стаття має бути цікавою і корисною, щоб утримати користувача і примусити його прочитати все до кінця. Час, що користувач провів на сторінці, пошукова система враховує при ранжуванні: чим довше, тим більше її “вага”. Для кращого сприйняття інформації доцільно додати мультимедійні елементи – фото, відео. Не забувайте використовувати перелінкування – так користувач зможе одразу подивитись і інші сторінки сайту, тобто проведе на ньому більше часу.
- Унікальність тексту має бути мінімум 85%, в іншому разі пошукові системи будуть вважати її спамом. Перевірте написаний текст за допомогою будь-кого відповідного сервісу, наприклад, Advego або Text.ru. Залежно від тематики, для статті можуть знадобитись певні експертні дані. Можна зробити якісну статтю, спираючись на кілька сторонніх джерел інформації. Це називається рерайтинг, і він також має право на існування в окремих випадках.
- Слід чітко зрозуміти, хто є ваша цільова аудиторія і писати тією мовою, вживати ту лексику, яку вона сприйме. Це справжнє мистецтво – говорити з будь-якою людиною його мовою. І необхідно його опанувати, щоб досягти успішної комунікації. Тут працюють два фактори – раціональний та емоційний. Обидва рівнозначно важливі. Враховуйте це. Станьте “одним з них”.
Як НЕ написати погану SEO-статтю. Типові помилки і недоліки при написанні текстів.
- Забагато ключових слів. Це не просто знижує зацікавлення користувача, постійна тавтологія дратує і такий текст неможливо спокійно читати. А пошукові системи сприймуть це як спам. Ті часи, коли достатньо було просто перерахувати весь набір ключових слів підряд через кому і таким чином вивести сайт на перші позиції в пошуку, давно минули. Зараз це вже так не працює.
- Стаття нецікава і не несе корисної інформації. Набір ключових слів, розбавлений “водою” з контактами в кінці тексту — це не стаття. Пустослів’я, що не несе корисної інформації, вбиває інтерес читача. Тож схитрувати і збільшити об’єм статті до необхідного за рахунок словесного спаму – погане рішення. Позбавтесь цієї звички і в роботі, і в житті.
- Зміст статті не відповідає ключовому запиту. Наприклад: запит був про схуднення, а стаття – про засоби від закрепу. Виходить, що стаття попала “не туди” – ніби то і тема близька, але за цими ключовими словами прийшли користувачі, що шукали зовсім не те, що пропонує дана сторінка.
- Граматика і друкарські помилки. Це дикий мінус вам як автору! Це не допускається. Якщо ви нездатні писати грамотно, то копірайтинг — не ваша справа. Займіться іншою роботою. Витрачати купу часу на виправлення власних помилок і пошук правопису за словниками – грандіозна втрата часу. І, як наслідок, грошей.
- Дилетантство в темі і подача викривленої інформації. Це може виглядати некомпетентно і навіть смішно (приклад з реальної реклами — “молекули диклак-гелю”). Одразу зрозуміло, що власник сайту не поважає свого клієнта і готовий “втюхати” йому будь-яку дурницю. Звісно, це не приваблює.
Якщо, наприклад, тема статті стосується здоров’я, читач апріорі готовий прочитати її до кінця, щоб знайти відповідь на питання, що його цікавить. Але як тільки він виявить відверту нісенітницю і некомпетентність, на тому відвідини цього сайту скінчаться. Назавжди. - Текст не оригінальний. Плагіат легко розпізнається і Гуглом, і Яндексом. Вкрадений текст з переставленими місцями словами — це метод першокурсника ПТУ, SEO-копірайтер в такі ігри грати не може. Обдурити пошукові системи не вдасться, не витрачайте час дарма. Це навіть не рерайтинг, це неякісна робота.
Висновок
Перш ніж братись за самостійне написання SEO-текстів для свого сайту, варто оцінити свої можливості врахувати купу нюансів цієї непростої роботи, а також кількість часу, що вам доведеться витратити на її виконання. Скоріш за все, ви дійдете висновку, що вам економічно вигідніше доручити написання статей професійному копірайтеру, а самому сконцентруватись на своєму основному бізнесі. Кожен має займатись своєю справою і робити її добре!