Що таке рівень вкладеності сторінки і як він впливає на SEO-просування
Рівень вкладеності сторінки (nesting від англійського nest — гніздо) — це мінімальна кількість кліків, яка потрібна для переходу з головної сторінки на цільову сторінку сайту плюс один. РВ головної сторінки завжди дорівнює 1.
Інший спосіб визначити рівень вкладеності – за кількістю роздільників (слешів) в URL сторінки плюс один.
Іноді вкладеність рахують за кількістю роздільників в URL-адресі сторінки плюс один, проте це не зовсім коректний спосіб. По-перше, може існувати коротший шлях до цієї сторінки, і по-друге – кількість слешів в URL можна умисно зменшити, опустивши проміжну папку.
На прикладі видно, що вкладеність за URL дорівнює двом, а по “хлібних крихтах” – чотирьом. При тому що реальна вкладеність через меню сайту дорівнює трьом:
Такі поняття, як структура сайту і рівень вкладеності нерозривно пов’язані між собою. РВ зумовлений змістом сайту і логічно випливає з нього. Необхідність створення розділів, підрозділів, тощо диктує логіку послідовного “заглиблення” від рівня до рівня. До прикладу, інтернет-магазин мусить розбивати свої товари спершу на категорії, підкатегорії, потім на групи, види, тощо.
Яке значення має рівень вкладеності сторінки для SEO-просування?
Віддаленість сторінок сайту від головної можна по праву віднести до факторів ранжування. Тому дуже важливо розуміти як і на що вона впливає, щоб правильно вибудувати структуру сайту. Розберемо це докладно.
Значення рівня вкладеності для користувачів.
Насамперед, рівень вкладеності впливає на юзабіліті (usability) сайту, тобто на його зручність для користувача, а як результат – на поведінкові фактори. Зайшов користувач на головну, одразу побачив, як перейти і куди, щоб знайти що йому потрібно, все це одне-два натискання кнопки. Сторінки швидко завантажуються, мінімум зусиль і максимум зрозумілості і простоти в користуванні. Так має бути побудований зручний сайт. Інакше клієнт піде до інших! Це особливо важливо для сайтів, що націлені на продажі. Конкуренти ж бо не сплять, вони пильнують і роблять все, щоб їх ресурс був максимально комфортним і приємним для клієнтів, як для тих, хто користується мобільним пристроєм так і для тих, хто зайде з комп’ютера.
Пошукові системи віддають пріоритет при ранжуванні сторінкам з низьким РВ
Пошукові системи теж не поважають віддалені від головної сторінки: на їх індексацію пошуковик витрачає більше часу і розцінює їх як менш важливі. Перевага надається сторінкам з РВ 1 і 2. А ось 4-й, 5-й рівні пошукові системи часто-густо взагалі не хочуть виводити у видачу.
Тобто чим глибше вкладеність, тим важче просувати таку сторінку в пошуку і тим довше до неї діставатись користувачу.
Інші мінуси високого рівня вкладеності:
- Впливає на вартість посилань: чим вище РВ, тим менше коштує посилання на таку сторінку (це має значення лише для тих, хто заробляє на розміщенні у себе посилань);
- перелінкування: сторінка з віддаленою вкладеністю має меншу вагу.
Правило трьох кліків
Досвід і практика вивели “правило трьох кліків”:
На будь яку сторінку сайту користувач має потрапляти максимум в три кліки.
Якщо кліків потрібно більше – на таку сторінку взагалі мало хто зайде. Користувач не любить заплутаних структур.
Практичні поради щодо оптимізації структури сайту:
Що можна зробити, щоб уникнути 4-го і більше РВ?
Можна в головне меню сайту додати “мапу сайту”-перехід на сторінку, на якій будуть розміщені посилання на всі інші сторінки. І таким чином всі вони будуть мати третій рівень вкладеності.
Втім, великі інтернет-магазини потрапляють в топ і зі сторінками 4,5 і більше рівня вкладеності. Тож все відносно. РВ – лише один з багатьо факторів ранжування, не найважливіший.
Розподіл по частотності запитів
Важливо правильно розподілити ключові слова та фрази: високочастотні – на РВ-1 (на головній), середньочастотні – на РВ-2, низькочастотні – на РВ-3.
URL-адреса і рівень вкладеності сторінки
Ми вже казали, що порахувати РВ можна як кількість слешів в URL-адресі +1. Але це не завжди співпадає з кількістю кліків, за яку користувач може потрапити на сторінку. РВ важливіше, ніж кількість слешів в URL. Менше з тим, пріоритет у видачі отримує не тільки та сторінка, на яку клієнт потрапить за меншу кількість кліків, але і сторінка з URL без зайвих підпапок.
❌https://сайт/розділ/категорія/підкатегорія/фільтр-1/фільтр-2/сторінка
✅https://сайт/сторінка
Висновок:
Дотримуйтесь правила трьох кліків! І користувачу буде зручно і приємно досліджувати ваш сайт, а пошуковим роботам – знаходити сторінки за ключовими запитами.