

Гарантія SEO результату, або нотатки SEO-шника-практика
Власники бізнесів, що мають свій інтернет-сайт, часто задають питання: “А де гарантія, що SEO-просування принесе через кілька місяців конкретний результат, сайт підніметься у видачі і клієнтів стане більше? А що, як результату не буде?”
Відповідь і проста, і складна одночасно. Якщо ви почнете щодня займатися фітнесом, ходити в зал, де гарантія, що ваша фізична форма покращиться, м’язи підкачаються, фігура стане стрункішою? І на скільки відсотків? Та на стільки, на скільки ви буде працювати над собою. Передбачити результат в кількісному вираженні складно, але те, що результат буде, сумнівів немає. Така ж ситуація з SEO. Результат обов’язково буде. Чим ретельніше буде зроблений SEO-аудит, чим більш грамотно буде складений план SEO-заходів, чим швидше і якісніше програміст замовника виконає поставлену за результатами SEO-аналітики задачу, тим швидше і вагоміше буде результат.
Задача просування сайту ускладнюється тим фактом, що результат залежить не лише від двох сторін процесу — SEO-спеціаліста і замовника, а і від третьої сторони, від Google (або іншої пошукової системи), на якого ці дві сторони ніяк вплинути не можуть. Алгоритми Гугла втаємничені, до того ж вони постійно змінюються, і компанія розкриває “на публіку” лише малу частку інформації про те, як здійснюється ранжування в пошуковій системі, і то не факт, що ця інформація відповідає реальному стану речей.
Якщо продовжити аналогію з спортзалом, то оптимізація структури сайту і робота програміста — це щось на кшталт медогляду перед початком занять і розробка плану тренувань і спортивного харчування, тобто те, з чого слід починати. А нарощування маси посилань та копірайт — це вже як нарощування м’язів, постійна довготривала робота. Сумарний результат — міцне здоров’я і краса, а для сайту — вихід в топ і зростання вашого бізнесу.
З огляду на описані вище фактори, стає очевидним, що якщо агенція (або SEO-спеціаліст) гарантує вам точні цифри по трафіку через конкретний відрізок часу, він ймовірно лукавить щоб підбурити вас до замовлення послуги. Ми не рекомендуємо працювати з такими фахівцями, а самі чесно кажемо замовникам, від чого буде залежати результат. У досвідчених фахівців і агенцій завжди є успішні кейси і відгуки, які говорять про кваліфікацію краще будь-яких обіцянок. Це те на що дійсно варто звертати увагу.
Чому не можна ігнорувати SEO-оптимізацію, якщо ви розраховуєте на органічний трафік?
Та тому, що жоден неоптимізований сайт практично не має шансів потрапити в топ пошукової видачі і стабільно залучати цільовий трафік. А ось сайти ваших конкурентів, що активно і постійно займаються розкруткою своїх ресурсів, як раз і займають всі топові позиції. Ну і як вас знайдуть нові клієнти через органічний пошук? Накажете їм передивлятись пошукову видачу аж до двадцять п’ятої сторінки, щоб побачити ваш сайт? Та в них а ні часу, а ні бажання нема так глибоко копати! Перша сторінка, максимум друга — все! Якщо ви на них не потрапили — забудьте про ефективність вашого модного сайту.

Розглянемо окремі напрямки, з яких, власне, і складається просування сайту, в контексті їх впливу на сукупну ефективність ресурсу.
Технічні помилки з точки зору SEO
На практиці ми щодня стикаємося з такою проблемою: гарний на перший погляд, сучасний сайт має таку кількість помилок з точки зору SEO, які допустили розробники під час його створення і наповнення, що навіть якщо кожна з них окремо не є критичною, то їх загальна маса дуже гальмує сайт в пошуковій видачі. В результаті власник бізнесу втрачає час і втрачає потенційних клієнтів — вони просто не знаходять його ресурс, вони знаходять його конкурентів, у яких з SEO все ОК.
Структура сайту: що з нею може бути не так?
Ще одна важлива складова SEO — це оптимізація структури сайту. Яскравий, привабливий, сучасний дизайн — ще не гарантія зручності сайту для користувача, і зовсім не обов’язково ваше особисте бачення, в якому порядку слід представити ваш товар чи послуги на сайті співпаде з тим, як будуть шукати їх люди. А якщо сторінки сайту налаштовані на слова, які ніхто не шукає в інтернеті, то скільки не оптимізуйте такий сайт — клієнти не прийдуть з органічного пошуку.
Спершу слід зробити грамотну аналітику, потім за її результатами розділити товари чи послуги на категорії, представити їх саме так, як шукають їх потенційні клієнти. А вже потім просувати ресурс, використовуючи найрізноманітніші SEO-інструменти.
Приклад поділу категорії “Сукні” інтернет-магазину одягу:
Неправильні підкатегорії: | Правильні підкатегорії:* |
Міні | Сарафани |
Міді | Офісні |
Максі | Коктейльні |
Вечірні | |
Випускні |
З власної практики ми знаємо, що цей момент часто є справжнім одкровенням для власників бізнесу: їм і на думку не спадає, що вони ніби то так класно продумали структуру свого сайту, а насправді ця структура не працює, треба її змінювати і підлаштовувати під алгоритм пошуку їх товарів користувачами.
Як працює гугл-бот?
Власне, хто чи що визначає місце сторінки в пошуковій видачі за конкретним ключовим запитом? Це робить взагалі не людина. Це робот, гугл-бот, зокрема. У нього немає емоцій, він не оцінює привабливість картинки чи відео на головній сторінці сайту. У нього є набір цілком конкретних алгоритмів — як і в якій послідовності відібрати “кандидатів” на видачу в пошуку. Якщо сторінка не дає чітких і зрозумілих для робота орієнтирів — він або не визнає її важливою, або не буде вважати її зміст таким, що відповідає запиту, або виявить ознаки заспамленості. Одним словом, гугл-бот проігнорує неякісно зроблену сторінку і ресурс опуститься вниз в пошуковій видачі.
Трапляються випадки, коли замовник, отримавши від нас результат SEO-аудиту і конкретний перелік рекомендацій з виправлення недоліків на сайті, які заважають його просуванню, доволі неуважно ставиться до виконання цих рекомендацій. Проходять місяці, а недоліки не усунені, або ще гірше — програміст замовника рапортує: “все виконано”, ми перевіряємо — а там не зроблено геть нічого. Звісно, в цьому випадку чекати дива не доводиться. Якщо вам лікар призначив лікування, а ви його ігноруєте, важко сподіватись на гарні результати. Тому взаємодія замовника, його програмістів з SEO-спеціалістом дуже важлива, як важлива взаємодія пацієнта з сімейним лікарем.
Важлива складова — SEO-копірайт
Пошукові роботи, коли аналізують цікавість конкретної сторінки для користувачів, відслідковують, наскільки зацікавив читачів контент — тексти, фото, відео. Як довго відвідувач затримався на сторінці, скільки разом сторінок сайту переглянув, скільки користувачів заходять повторно. Наповнення сайту якісним контентом — це задача SEO-копірайтера.
Якість і швидкість роботи — обидва критерії важливі. Хочете більш інтенсивного просування — знадобиться більше текстів, а тому числі таких, що продають, більше цікавих статей, в тому числі експертних, таких, що несуть корисну, потрібну інформацію, складених з урахуванням вимог SEO, щоб догодити двом “панам”: і читачу, і пошуковому роботу. Слід сказати, що пошукова система набагато краще реагує на новий та оновлений контент, частота оновлення змісту — важливий фактор ранжування. Тож писати слід обов’язково, чим частіше, тим краще — це буде взято до уваги.
Ми ведемо весь обсяг контенту наших постійних клієнтів. Часом для цього доводиться заглиблюватись в нюанси тематики наших клієнтів настільки, що після такої роботи копірайтер сам стає консультантом з даних питань. А як інакше! Іншим способом створити цікавий, корисний і унікальний контент неможливо. Тож твердження, що ми відносимося до бізнесу клієнта як до власного, має під собою цілком реальне підґрунтя.
Зовнішні посилання: наскільки це важливо і наскільки результативно?
Досі ми говорили лише про внутрішню оптимізацію сайту. Щодо зовнішньої оптимізації, тут важливо грамотно виконати роботу з посиланнями. Наш досвід дає можливість зрозуміти, як досягти результату в кожному окремому випадку. Щомісячне нарощування якісної маси посилань рухає сайт вгору досить суттєво. У нас є реальні клієнти, що не замовляли анічогісінько з SEO послуг, крім нарощування маси зовнішніх посилань, і цілком ефективно рухалися вперед (звісно технічна оптимізація та структура цих проектів вже була на високому рівні).
Командна робота — запорука швидкого прогресу
Для нас дуже важлива взаємодія з замовником і його спеціалістами: лише так ми досягнемо кращих результатів, зможемо в оперативному режимі тестувати свої пропозиції щодо оптимізації і бачити, які методи працюють краще в даному конкретному випадку, а також помітити слабкі місяця, що потребують негайного втручання. Це командна робота: ми глибоко копаємо, щоб зрозуміти проблеми нашого замовника, і працюємо разом на спільний результат.
Замовник, SEO-спеціаліст, програміст і копірайтер — ось чотири сторони командного “квадрату”. Програміст та копірайтер можуть бути як з боку замовника, так і з боку SEO-компанії, це не принципово. Головне — злагода в плідній роботі і дотримання дедлайнів.
В кожній роботі запорукою успіху є якість та швидкість виконання. SEO-просування в цьому відношенні — не вийняток. Ми звикли копати глибоко. Аналізувати всі допущені під час створення ресурсу помилки і недоліки — великі, дрібні, навіть на перший погляд несуттєві. Шукати будь-яку можливість покращити сайт — технічну, контентну, дизайнерську його складові.
Використовувати всі доступні інструменти для покращення індексування сторінок за релевантними запитами користувачів. Ми очистимо сайт від бруду, що накопичився — битих посилань, дублів сторінок, від усього, що заплутує, збиває з пантелику пошукового робота і заважає йому оцінювати сторінки як якісні, корисні, гідні видачі вгорі списку.
Ми цінуємо час і гроші замовника. Дедлайн — це те, чого ми дотримуємося неухильно.
Конкуренти не сплять! Хто стоїть на місці, той котиться назад
І пам’ятайте: в той час, коли ви лише розмірковуєте над питанням — чи потрібне вашому ресурсу SEO, або якось і так обійдеться, ваші конкуренти вже роблять це. Оптимізують свої ресурси під пошукові системи, неустанно працюють над структурою і контентом, нарощують масу посилань — тобто розширюють потік трафіку на сайт за рахунок органічної видачі.
Бажаєте розвивати бізнес і збільшувати продажі — треба йти на кілька кроків попереду решти — так це сьогодні працює. Наздоганяти — не варіант, треба випереджати. В інтернет-маркетингу результати надзвичайно залежать від активності конкурентів. Тож не гайте час, приймайте рішення — і до роботи!