SMM для ресторанного бізнесу
Просування ресторану, кафе в соціальних мережах: як все зробити правильно?
Як не дивно це звучить, заповнити зали ресторану відвідувачами можуть… Instagram, Facebook та інші соцмережі. Практика та реальний досвід доводять, що просування ресторанів в соціальних мережах — вельми ефективний, фінансово прийнятний та швидко окупний спосіб розкрутки закладів громадського харчування. За умови відповідної якості страв, напоїв та сервісу, звісно.
Просування ресторану в Instagram: плюси без мінусів!
В жодній іншій обстановці люди так не люблять виставляти в Instagram свої фото, як в кафе чи в ресторані. І цим гріх не скористатись для популяризації закладу.
Просування кафе в Інстаграм — чудова ідея.
Акаунт ресторану чи кафе в Instagram — це готовий рекламний майданчик, де можна виставляти апетитні фото, що закликають підписників прийти до вас знов і знов.
Коректно налаштована реклама ресторану в соцмережах дасть ефективне просування за розумні гроші. Адже можна зробити так, щоб ці пости бачило широке коло саме ваших потенційних клієнтів, що перебувають неподалік, в доступності.
Спеціализація Instagram на фото та відео ідеально підходить для того, щоб кафе чи ресторан могли нагадати про себе: привабливі фото новинок кухні чи бару, креативні, веселі маски Інстаграм, фото з якими ваші підписники можуть ділитись з друзями, розлітаються мережею з вірусною швидкістю та доносять інформацію про цікавий заклад широкому загалу.
Формула успіху SMM в ресторанному бізнесі — це багато активних підписників, яким завжди цікаве та корисне спілкування з вами в соцмережі, які знов і знов готові повернутись та привести друзів, це постійне розширення клієнтури через Instagram, Facebook, тощо. Як це ефективно реалізувати — розповімо далі.
Як ефективно просувати ресторан в соцмережах?
- Якісні, яскраві фуд-фото в Інстаграм.
- Позначити геолокацію в профілі кафе чи ресторану.
- Хештеги прямо в меню: навіть якщо клієнти не є фоловерами акаунту ресторану в Facebook, вони зможуть тегнути його, виставляючи свої фото з вашого закладу.
- Не обмежуйтесь виставлянням фото страв! Покажіть ваш затишний інтер’єр, розмістіть фото задоволених гостей, а якщо ви покажете, як круто організований технологічний процес на вашій кухні чи похвалитесь майстерністю та заслугами вашого шеф-кухаря — це фантастично працює на довіру до закладу.
- Анонси заходів. Чудовий спосіб збирати повні зали гостей на тематичні вечірки, приводів може бути безліч — від дня народження ресторану до дня всіх закоханих.
- Дайте можливість користувачу Facebook запитати меню ресторану прямо з вашої сторінки, так ви відмітите для себе потенційних нових клієнтів серед усіх, хто бачив даний пост.
- Зворотній зв’язок з клієнтами дуже важливий! Заклик залишити коментарі під постом допоможе оцінити охоплення вашої зацікавленої аудиторії. Позитивна реакція адміністрації закладу на гарний коментар — потужний емоційний стимул для активності користувачів і підвищення лояльності клієнтів.
- Просування ресторану в соцмережах за допомогою таргетованої реклами: це приваблює нових клієнтів, які ще не бували у вас. Правильне налаштування таргетингу дозволить “попасти в десятку” — охопити рекламним постом тих людей, для яких ваш ресторан буде цілком в сфері їх інтересів та смаків. І по кишені, що дуже важливо.
- Ще один спосіб просування ресторану в соцмережах — інфлюенсер. Це популярний блогер чи публічна особа, що рекламує той чи інший ресторан, бренд у власних соцмережах. Мегаінфлюенсер з кількістю підписників більше мільйона може обійтися доволі дорого, але це один з найефективніших видів реклами для ресторану.
В чому особливість ресторанного бізнесу? Клієнт приймає рішення відвідати той чи інший ресторан під впливом емоційних факторів, а завсідник — це клієнт, якого пов’язує із закладом щось більше, ніж просто бажання смачно поїсти. Це прагнення відпочити в знайомій приємній атмосфері, місце зустрічі з друзями та святкування днів народження.
SMM ресторану дає широкі можливості та круті інструменти для просування
Щоб просування ресторану, кафе в соціальних мережах було ефективним, треба постійно моніторити результат тих чи інших дій.
Бізнес-профіль в Instagram дозволяє збирати аналітику, налаштовувати таргетовану рекламу, збирати повну інформацію про активність користувачів, проводити ефективні рекламні кампанії.
Будь які соціальні мережі дають унікальну можливість кафе чи ресторану підтримувати зворотній зв’язок зі своїми клієнтами. Саме через Instagram, Twitter, Facebook власник бізнесу може відслідковувати якість обслуговування в своєму закладі.
Якщо організовувати конкурси, розіграші, винагороджуючи переможців і просто учасників знижками на страви в ресторані, подарунковими сертифікатами, призами — це чудовий піар, це емоційна прив’язка клієнтів до вашого об’єкту.
За фото в Інстаграм у вашому кафе з хештегом клієнт отримує знижку чи приз? Чудово, щойно ваш заклад побачили та запам’ятали кількадесят нових потенційних клієнтів.
Серед інших видів інтернет маркетингу SMM в ресторанному бізнесі по праву належить перше місце. Аргументуємо:
- прив’язка до місця (місто, район);
- коло друзів ваших підписників в своїй більшості — такі ж ваші потенційні клієнти, як і даний підписник;
- для ресторану, кафе “сарафанне радіо” працює максимально ефективно, а просування ресторану в Інстаграм — це “сарафанне радіо” в кубі, навіть в геометричній прогресії;
- ціна просування ресторану в соціальних мережах цілком доступна для цього виду бізнесу, на відміну від контекстної реклами, ціни на яку в конкурентних сферах можуть зашкалювати.
Нині жодна поважна мережа закладів громадського харчування не обходиться без SMM, тобто без просування ресторанів в соціальних мережах. Є, звісно, заклади, що не приділяють цьому уваги, але у багатьох з них якраз спостерігаються проблеми з успішністю.
Клієнти самі допоможуть вам просувати ресторан в Інстаграм: своїми фото з закладу, репостами, гарними коментарями, позитивними відгуками.
Ще один аргумент на користь соцмереж: в Києві є ряд дуже модних та прибуткових закладів для молоді, у яких немає навіть вивіски, жодних зовнішніх ознак існування бару чи ресторану в цьому приміщенні. Вся реклама закладів на 100% здійснюється через соцмережі, і це круто працює!
Просувати кафе, ресторан в соціальних мережах слід професійно
Є спеціалісти, що займаються просуванням ресторану в соцмережах більш ефективно, ніж власники бізнесу. Це робота, що потребує розробки стратегії і тактики, аналітики та постійного моніторингу. Всі кроки мають бути продумані, контент має бути цільовим, фото- і відеоматеріали — якісними.
Як кожен власник ресторану намагається найняти на роботу кращого шеф-кухаря і кращих працівників до штату, так само є сенс найняти для просування ресторану в Instagram та інших соцмережах професійне SMM агентство, або, принаймні, досвідченого штатного SMM-ника, щоб ця робота дала бажаний ефект. Якщо порівнювати плюси/мінуси агентства і штатного спеціаліста з SMM, то штатний робітник буде краще знати “кухню” зсередини і весь час присвятить одному проєкту, тоді як агентство буде мати більш широкий досвід в плані застосування новітніх методів та інструментів просування, що добре показали себе в інших подібних проєктах. Вибір — за власником ресторану.
Професіонали в SMM, в будь якому випадку, почнуть з аналізу вашої цільової аудиторії, завдяки чому зможуть вірно спозиціонувати в подальшому ваш ресторан чи кафе на ринку послуг громадського харчування вашого міста.
Досвідченим маркетологам буде легше знайти ту тональність, що стане обличчям ресторану в соціальних мережах і дозволить яскраво виділитися серед конкурентів, стати впізнаваним і популярним. Концепція закладу обов’язково має знайти відображення в його профілі в Інстаграм або Фейсбук.
Акаунт в соцмережі — це віртуальний майданчик для спілкування зі споживачами, і раціональне просування ресторану в Instagram і Facebook дасть дуже корисний зворотній зв’язок, що дозволить не просто збільшити перегляди та охоплення аудиторії, а і вдосконалити якість сервісу в закладі.
Практичний досвід доводить, що просування в соцмережах може мінімальним бюджетом підняти виручку ресторану в рази буквально за 2 – 4 тижні.
Контент — король просування ресторану в соцмережах
Дві складові контенту — текстова і візуальна — мають бути підпорядковані цілісній стратегії просування і не забуваємо про якість контенту.
Складаємо контент-план ведення Instagram чи Facebook для ресторану:
- Контент, що продає, реклама. Має подаватись як вишукана страва: і візуально, і описово приваблювати нових і утримувати вже наявних клієнтів.
- Контент, що спонукає до здійснення цільових дій та активного спілкування: конкурси, ігри, опитування, — користувачі залишають коментарі, роблять репости, — проявляють активність, яку ресторан просто зобов’язаний винагородити (знижки, сертифікати, подарунки від закладу, тощо).
- Розважальні пости, що не є безпосередньою рекламою закладу, але цікаві людям: веселі історії, смішні випадки, цікаві події в ресторані — щось емоційне, що чіпляє та запам’ятовується.
- Інформаційний контент — новини, повідомлення про зміни в меню чи відкриття нового закладу мережі, що надають корисну інформацію, якою можна поділитись і скористатись. Підтримують зацікавлення існуючої клієнтури та приваблюють нову.
- Різноманітні SMM прийоми та інструменти, що призводять до формування воронок продажів і як результат — до збільшення виручки. Наприклад, знижка за репост об’яви про захід в ресторані: після того, як користувач здійснює цільову дію, ресторан бере його контакт, далі адміністратор телефонує клієнту та бронює столик на захід з обіцяною знижкою. Зал ресторану заповнений!
Відкриваєте нове кафе чи ресторан? Займіться його просуванням в соціальних мережах ще до відкриття
Просування в соцмережах для нового кафе чи ресторану може стати тією відправною точкою, що започаткує успішний прибутковий бізнес. Не секрет, що у молодого дрібного бізнесу не так вже й багато коштів на розкрутку і рекламу. Instagram разом з Facebook можуть реально витягнути ситуацію, зробивши новий заклад популярним та відвідуваним з першого дня роботи.
А часу на рекламну кампанію до відкриття знадобиться не так багато — від 2 до 3 тижнів. Звісно, все це спрацює, якщо до кухні, дизайн залу і якості обслуговування немає особливих претензій.