Як працює веб-студія
Найпопулярніші професії сьогодні – це різні спеціальності IT-сфери. Багато молодих людей мріють отримати роботу в веб-студії з розробки сайтів, а послуги таких студій затребувані по всьому світу.
Хоча існує чимало “конструкторів”, за допомогою яких підприємець-початківець може сам створити досить примітивний сайт, а медійна персона — власний блог на доступних шаблонах, якість такого продукту буде сумнівною, функціонал — обмеженим, а про успішне просування такого ресурсу в пошуковій видачі можна забути. Тож всі, кому потрібен сайт, мобільний додаток, веб-додаток як інструмент для досягнення комерційних або інших цілей, в результаті все одно звертаються до професійних послуг веб студії.
Давайте заглянемо в веб студію і дізнаємося, які фахівці тут працюють і хто чим займається. А також подивимося, як відбувається сам процес створення сайтів, яку роль відіграють у ньому різні IT-фахівці.
Хто працює у веб студії?
Веб-студія — це злагоджений колектив, в якому робота поетапно передається від одного фахівця до наступного. Важливо, щоб кожна ланка ланцюжка була високо професійною, а взаємодія злагодженою, тільки тоді замовник отримає якісний продукт, що приноситиме віддачу його бізнесу в подальшому.
Менеджер
Процес створення сайтів у веб-студії — це технологічний бізнес, і кожна розробка — це проект. Тому все починається із проект-менеджера. Він спілкується із замовником, представляє клієнту можливості web студії, і разом з ним формує концепцію та технічне завдання для всього ланцюжка розробників готового продукту.
Ідея передує матерії, так само ідея, концепція майбутнього сайту передує його створенню програмістами. Всі деталі повинні бути ретельно опрацьовані: від візуального аспекту, картинки, яку бачитиме користувач на екрані, до докладного опису необхідного функціоналу. Тож менеджер веб студії — не приймальник замовлень у майстерні, а професіонал, що володіє знаннями про деталі процесу веб розробки, грамотно підказує замовнику, який функціонал слід реалізувати, щоб новий ресурс виконував ті завдання, під які він, власне, створюється. Проект-менеджеру необхідні маркетингові знання та розуміння принципів UX/UI дизайну. Він, по факту, є консультантом замовника і бере участь безпосередньо у формуванні концепції та складанні технічного завдання.
Після менеджера в процес створення нового сайту включаються IT-фахівці веб-студії.
Дизайнер
Як тільки менеджер веб-студії та замовник визначилися з концепцією майбутнього сайту та сформували технічне завдання, до роботи приступає веб-дизайнер. Його ділянка роботи — це створення графічного макета і планування зручного інтерфейсу користувача нового ресурсу, що відповідає вимогам UX/UI. Дизайнер працює з такими програмами, як Photoshop, Figma. Креативність, художній смак та тонке розуміння психології користувача сайту – бажані якості для хорошого веб-дизайнера.
Замовник затверджує графічний макет і процес підходить до наступного етапу, на якому підключаються IT-фахівці фронтенду студії веб розробки.
Верстальник
Маючи у своєму розпорядженні затверджений замовником графічний макет, роботу продовжує верстальник. За допомогою html-коду та мови розмітки css він створює html+css сторінки майбутнього сайту. Верстальник — теж айтішник, але ще не зовсім програміст, скоріше кодувальник. Робота вимагає уваги та акуратності, помилки в коді неприпустимі. Але знання складних мов програмування для цього фахівця не обов’язкове. Верстальника можна назвати середньою ланкою в робочому колективі веб-студії. Картинку сторінки, намальовану веб дизайнером, кодувальник перетворює на html – css документи, щоб ця сторінка потім візуально виглядала на дисплеї комп’ютера точно так, як її намалював дизайнер.
Фронтенд-розробник
Програміст, а точніше – фронтенд-розробник, отримує від верстальника готову html-сторінку. Володіючи різними мовами програмування (крім html і css — ще й Javascript як мінімум), фронтенд-девелопер розробляє інтерфейс користувача. Там, де дизайнер і верстальник намалювали на майбутній сторінці кнопку, програміст робить так, щоб вона спрацювала, коли користувач натисне цю кнопку на сторінці. Наприклад, відправити запит, додати товар у кошик, зробити замовлення, зробити оплату і т.д.
Ділянка роботи команди фронтенду веб-студії – це все, що пов’язане із зовнішньою стороною роботи сайтів, те, що працює в браузері користувача. Фронтенд-розробник відповідає за функціонал, з яким користувач взаємодіє безпосередньо.
Бекенд-розробник
Найкрутіший програміст у веб студії — це бекенд-розробник. Бекенд створює скрипти для серверів, на яких розміщується сайт. Це складний процес – проектування та розробка програмної логіки, робота з архітектурою сайту, з базами даних. Бекенд-розробники тісно взаємодіють з фронтенд-розробниками, щоб втілити всю логіку сайту з боку сервера та забезпечити її взаємодію з тими елементами сайту, з якими має справу користувач.
Потрібно знати та вміти працювати з такими мовами програмування, як JavaScript, Python, Java, Ruby, PHP, C#. Бекенд-розробка складніше, ніж робота фронтенду, не багатьом до снаги ця професія. Математичний склад інтелекту потрібний такому програмісту обов’язково. Можна сказати, це найбільш кваліфікований фахівець будь-якої веб студії.
До речі, українські програмісти високо цінуються у світі, і наші веб-агенції віддалено виконують замовлення, що надходять з різних країн та континентів, успішно конкуруючи з веб-девелоперами Азії, Америки та Європи.
Тестувальник
Ще один важливий спеціаліст веб-студії — тестувальник. Його “парафія” — фінальний етап розробки сайтів, веб-додатків, мобільних додатків.
Тестувальник перевіряє, як працює готовий сайт, тестує коректну роботу функціоналу. Його завдання – виявити будь-які можливі помилки. Усі баги у роботі десктопних та мобільних версій створеного сайту хороший розробник знайде та усуне до того, як здасть роботу замовнику. Тоді задоволений клієнт не згадуватиме девелопера “теплим словом”, коли щось піде не так.
Тестувальнику не обов’язково бути хорошим програмістом, у цій IT-спеціальності можна обійтися базовими знаннями html, css. Важливіше знати алгоритм перевірки функціоналу з урахуванням всіх можливих сценаріїв поведінки користувача.
На фінальному етапі також виконується остаточне налаштування адмінпанелі сайту під замовника, адже новий ресурс — робочий інструмент, він має бути зручним та зрозумілим тим людям, яким доведеться працювати з ним в подальшому щодня.
Після остаточного тестування веб-студія здає готову роботу клієнту. Але не завжди взаємини студії та замовника на цьому закінчуються, деякі агенції зі створення сайтів пропонують ширший спектр послуг, про це розповімо далі.
Отже, ми познайомили вас із типовою командою студії веб розробки. Сьогодні не обов’язково всім співробітникам збиратися для роботи в одному офісі, команда може працювати віддалено, деякі компанії залучають до співпраці фрілансерів, використовують аутсорсинг. Головне — щоб усі ці люди були професіоналами і працювали спільно на кінцевий результат.
Українські веб-студії успішно продають свої послуги в США, країни Західної Європи, їх цінують за якість, кастомність, креативність, а також за реалістичні терміни виконання замовлення та адекватні за мірками розвинених країн ціни.
Які бувають веб-студії?
Є web-студії, що працюють з простими рішеннями: стандартна розробка за стандартними цінами. Доступні сайти для малого, середнього бізнесу, часто примітивні та невиразні.
Нерідко за таку роботу беруться фрілансери, ціна у них найнижча на ринку. Але й відповідальності за результат — жодної, насправді.
На противагу вищезгаданим, веб-студії повного циклу пропонують замовнику створення ексклюзивного продукту з креативним підходом, відсутністю примітивних рішень та нестандартним ціноутворенням відповідно.
Популярне агентство зі створення сайтів з надійною репутацією візьме за роботу чималу суму, зате виконає роботу на високому технічному рівні. Крім яскравого дизайну та просунутого функціоналу, замовник отримує ще й готовий інструмент для заробляння грошей, який швидко починає приносити фінансову віддачу. Якісно розроблений продукт для бізнесу від самого початку має бути заточений під SEO-просування, крута веб-студія подбає про це ще на етапі формування ТЗ для дизайнерів та програмістів.
Стратегія Web студії повного циклу – не припинити співпрацю із замовником після закінчення процесу розробки, а запропонувати йому низку супутніх послуг із перспективою. Крім перелічених вище фахівців, у такому веб агентстві обов’язково є SEO-фахівці, рекламники, маркетологи, — ті люди, які візьмуть на себе левову частку робіт, пов’язаних із виконанням веб-ресурсом покладених на нього функцій.
Також у процесі розвитку бізнесу нерідко у власника сайту виникає потреба вдосконалити його, додати функціоналу, оновити та розширити можливості. Розробники, що створювали сайт з нуля, краще і швидше впораються з поставленим завданням, і просунута веб-студія з розширеними можливостями завжди готова запропонувати клієнту скористатися такою опцією. Технічний супровід сайту включає також постійний моніторинг його роботи, оновлення CMS за потреби, усунення багів тощо.
Якщо вам знадобляться послуги веб-студії, не женіться за дешевими цінами, поставте якість у пріоритет. Витрати на хороший сайт окупляться і ваш ресурс стане надійним інструментом, що принесе фінансову віддачу та розвиток вашому бізнесу.