Київ, Україна, Ярославів Вал 17А, офіс 100А-а
+38 (096) 448 95 89 info@emsider.ua
Ми в соціальних мережах : )

Біле, сіре, чорне SEO: 50 відтінків пошукової оптимізації

В колі спеціалістів і власників комерційних сайтів можна почути такі терміни, як “біле SEO просування”, “сіре SEO” та “чорне SEO”. Що мають на увазі під цими поняттями, і як все це відноситься до реалій пошукової оптимізації та просування інтернет-ресурсів у пошуку?

Почнемо з того, що SEO в принципі — це намагання вплинути на видачу. Тобто не зовсім “білий” задум. Інша справа, як вплинути: шляхом вдосконалення чи шляхом порушення загальноприйнятих правил. 

З самої термінології “чорне та біле” можна здогадатися, що біле SEO — це дозволені методи, або природна оптимізація — адже нікому не заборонено покращувати свій інтернет-ресурс хоч до нескінченності, робити сайт більш корисним, більш привабливим, сучасним, технічно досконалим.

А чорне SEO — це дії нелегальні з позиції правил, встановлених пошуковими системами. Сіре SEO, як ви вже здогадались, це щось посередині — тобто, і не грубе порушення правил, встановлених Google, Yandex та іншими пошуковиками, але все ж дії із застосуванням маленьких хитрощів, направлених на підвищення позицій сайту більш швидкими темпами, ніж це могло б статись природним шляхом.

В конкурентній боротьбі за вихід в топ всі засоби згодяться? Чи ні?

Біле SEO просування сайту: обов’язкова програма

До нього можна віднести всі методи покращення свого сайту, насамперед те, що називають внутрішньою оптимізацією.

До технічної оптимізації відносять: усунення всіх критичних помилок та зниження кількості не критичних помилок. До критичних відносяться биті посилання, невірно налаштовані редиректи, відсутність або дублікати метатегів, дублі сторінок, що індексуються, відсутній або невірний sitemap.xml, низька швидкість завантаження сайту, тощо. Це базові, елементарні речі, на які у власників сайтів часто-густо не вистачає часу, сил та знань. Але важливо розуміти, що коли ці вимоги дотримані, шанси зайняти верхні позиції у видачі набагато вищі.

Дизайн вашого сайту та юзабіліті (зручність для користувача) — теж обов’язкова програма. Пошукові системи надають поведінковим факторам все більше ваги.

Підвищення якості контенту та релевантності сторінок пошуковим запитам користувачів — постійна робота, до якої слід залучати професіоналів: збір семантичного ядра, якісний SEO-копірайт, відпрацювання кожної сторінки по мета-тегах, заголовках, контенту — на все потрібен час і людський ресурс. Профі зроблять це якісніше і швидше, а витрати на їх послуги повернуться у вигляді збільшеного прибутку.

Сіре SEO: можна, якщо обережно, головне — не зловживати

Сіре SEO більшою мірою застосовують у зовнішній оптимізації. оскільки важливим фактором ранжування є кількість та якість посилань та їх вага, нерідко використовують тактику закупівлі зовнішніх посилань. Діяти слід продумано та обережно, оскільки лавиноподібне наростання маси посилань, особливо за участю низькоавторитетних сайтів, ніяк не пов’язаних з тематикою ресурсу, що просувається, одразу викликає підозру у пошукового робота і це є ризик застосування фільтру.

Орендовані посилання — однозначне зло. Забудьте, це було раніше.

До сірих методів можна віднести використання покинутих сайтів, що мають подібну тематику, мають трафік, і за допомогою редиректів цей трафік перенаправляється на головний сайт (купівля дроп-домена з трафіком). Є нюанси, але метод має своє право на існування.

Чорне SEO, або Black hat SEO — термінологія початку 2000-

Чорне SEO — це неприпустимі з точки зору правил пошукових систем дії, недобросовісна конкуренція та атака на сайти конкурентів. Минулого десятиліття такі методи використовувались активно, але докладно їх розбирати вже нема смислу: сьогодні це не працює. Google розпізнає таку підозрілу активність дуже швидко і забанить нещадно.

Шпион

Для накрутки поведінкових факторів вигадують хитромудрі методи обману пошуковика та імітації поведінкового інтересу користувачів до сайту. Такі штучні накрутки можна робити вручну, для цього потрібні люди, і людям треба заплатити. Або робити це за допомогою робота, що буде імітувати поведінку користувачів. Якщо діяти грубо, і Google, і Yandex викриють цей прийом дуже швидко і тоді санкції неминучі. До того ж, такі зусилля можуть не спрацювати або навіть укріпити позиції конкурентів. Тож чи варто витрачати час і гроші?

Будь які дії з області недобросовісної конкуренції по відношенню до ваших конкурентів (наприклад, підвищити їм показник відмов, зумисне підвести їх під санкції) також можуть бути розпізнані пошуковим роботом. Чесне слово, собі дорожче вийде.

До дій, за які накладають санкції, відноситься і створення системи сайтів-сателітів на безкоштовних платформах для просування основного сайту шляхом розміщення посилань на нього. Треба діяти неймовірно обережно, щоб не зловити бан за такі дії. І це — колосальні вкладення та кропітка, складна робота. Дуже непросто досягти позитивного результату та не потрапити під фільтри Гугла. Якщо не пощастить — вся хитромудра мережа сайтів буде виключена з індексації назавжди.

Три пункти, що випливають з вищесказаного:

  1. Як спеціалісти, ми категорично не рекомендуємо методи чорного SEO через високий ризик потрапити під санкції Google і отримати довічний бан.
  2. Білим SEO займатись необхідно: якщо сайт має технічні помилки, не оптимізований, перебуває навіть не у першій півсотні пошукової видачі — очікувати позитивного результату мало реально.
  3. У кожного досвідченого SEO спеціаліста, у кожного агентства є свої “фішки”, про які вони не стануть розповідати просто так: деякі перевірені засоби та тактики, що працюють: збільшують трафік, підвищують позиції сайту. Звертайтесь до професіоналів, в цьому завжди є сенс та матеріальний резон.

Другие материалы

SEO нового сайта | EmsiderSEO з нуля: особливості просування молодого сайту
Что такое SEO копирайтЩо таке SEO-копірайтінг. Як правильно писати
Алгоритм Facebook против Фейковой активности | EmsiderНовий алгоритм від Facebook проти фейкової активності
Поведенческие факторыЩо таке поведінкові фактори ранжування?
Длина тега title | Emsider SEO BlogДовжина title та його зміст – роль в SEO-оптимізації
SEO с гарантией | EmsiderГарантія SEO результату, або нотатки SEO-шника-практика

Залишити коментар

Ваша заявка вiдправлена. Наш менеджер скоро з вами звя'жеться